onsdag 30. januar 2008

Flotte turer i nasjonalparken

Sist jeg rapporterte var vi klare for å legge av gårde på en liten etappe på 10 mil mot en nasjonal-park i området Torres Del Pain i Chile. La det være sagt med en gang, dette var et fantastisk område hvor vi virkelig har funnet roen i de tre dagene vi har vært her. Jeg sier vi, for jeg har fremdeles godt kompaniskap med en kar fra Bilbao i Spania som opplever Sør Amerika på motorsykkel slik som jeg.

Disse dagene i nasjonalparken har vært rolige med fine turer i et fantastisk turterreng og med et landskap som kan ta pusten fra enhver. Fint vær og flotte turstier har gjort det til en lek å traske rundt i området, men er vi på tur og skal oppleve Sør Amerika, så går det ikke å bli liggende for lenge på samme sted. :o)

Nå legger vi ut igjen og stikker over grensen til Argentina igjen for å få med oss den gigantiske isbreen Perito Moreno i nærheten av Calafate. Så langt har jeg logget 5000 km på min BMW Dakar som går som en kule og stortrives på veiene her. Kjøpte meg en ny hjelm før jeg dro som skulle være enkel å løfte opp slik som på politiet sine hjelmer, men etter alt støvet på grusveiene, ser det ut som det er slutt på å få åpnet den.

Vel, vel. Ikke akkurat de store problemene her på berget som du skjønner. Har det helt topp og registrerer at den første måneden min på tur snart er blåst vekk, men heldigvis har jeg noen måneder igjen ennå.

Her finner du noen nye bilder.

- Dag -

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei superboy


Fint at du koser deg og at du har funnet noen å kjøre sammen med.
l morgen tidlig skal jeg med tog til Geilo med alle barna pluss min nevø.Det er masse snø der.
Bjørn skal kjøre bil opp med to voksne.
7 par ski og 3 snowboard, støvler og bagger med klær.Da er det greit med en mor som er sterk og kan bære mye.
Men tog er kult, der kan man bare lene seg tilbake med musikk på ørene og stenge verden ute for en stund.
Vi skal på hytten til min datters kjæreste. Hytten var ny for to år siden og mangler ingenting 14 sengeplasser og alle kanaler på tv.
Greit med store barn. Jeg gleder meg til å stå på ski, lenge siden sist, i fjor påske.
På lørdag skal jeg møte noen venner på afterski på Holms hotel.
Det er så snobbete der og mange dumme østlendinger og se. Bare tull og gå der egentlig. Det hadde gjort seg med noen brannsanger fra Odd for å løse opp stemningen.


Snakkes
AK

Anonym sa...

Hallaien Dagen.
Kjekt å høre at du har fått følge av Pedrosa, han har vel problemer med å holde følge tenker eg ;-)
Vi er på Geilo i helgen med hele bøtteballetten, mye snø og rundt 6 grader minus. Frisk bris(Jegermeister) og Hansa fatøl. Får tekstmedlingene dine men telefonen din synes å være av når jeg prøver å ringe i fylla :-)