mandag 14. januar 2008

På biken mot Viedma

Halloen folkens.
Det gikk noen dager før alt var på plass med biken, så det ble søndag før jeg kom meg av gårde. Dagene har gått til forberedelser og noen turer rundt i Buenos Aires. Har selvfølgelig fått smakt på den berømte biffen som de har her i landet. Kjøpte meg en middag med drikke og tips og betalte 90 kroner. Det er den beste biffen jeg har spist noen gang, men det kommer helt sikkert til å bli mange flere og kanskje bedre.

Har møtt mange bikere hos Dakar Motors som er på tur i landet slik som jeg. Har blant annet truffet en engelskmann som har vært på tur i snart halvannet år. Han venter på sykkelen som kommer med båt fra Australia. Planen er at jeg skal treffe han igjen senere. Som sagt så ble det søndag før jeg kom meg av gårde på biken, men hva gjør vel det når jeg har måneder med ferie igjen. Jeg har kjørt aleine etter at jeg forlot verkstedet til Dakar Mortors og når dette skrives sitter jeg og har lunsj midt ute på pampasen 200 mil sør for en by som heter Azul. Har blåst 55 mil og skal plukke noen til før jeg er fremme i Viedma (bildet) som ligger ved bredden til Rio Negro.

Målet mitt for turen i første omgang er Ushuaia som ligger i overkant av 300 mil lenger sør enn jeg er nå, men jeg har ikke tenkt å haste av gårde nedover. Har det varmt og fint og har virkelig kommet i feriemodus. Nå nyter jeg å endelig å kunne sitte på biken og oppleve dette fantastiske landet.

Ser det er flere som etterlyser mer skriving og jeg kan love at det kommer etter hvert, men jeg er tross alt på tur og må få muligheten til å oppleve litt før jeg skriver. I mellomtiden kan dere kanskje legge inn noen ord på gjesteboken som Magne har laget.

Setter pris på at dere henger med meg på tur! Livet er en reise på pampasen i Argentina! :-)

- Dag -

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh! Dette var godt lesestoff og gode nyheter!!! Jippi!! :-) Kos deg på biken og be cool (som easy rider).
Fantstisk å få tilbakemeldinger. Gleder meg også til flere bilder etterhvert... Du er en helt!

Go easy,
.per arne

Anonym sa...

Helvete ! Vi kommer etter !!!

Anonym sa...

Hei, har akkurat sett Norge slå Danmark 27-26 i EM. Her på Grindevoll går det fint. Mykje arbeid på Fusa. Det går i overtid og håndball. Har sett Leeds på puben. Leeds fansen må begynne å våkne i bygda.

Anonym sa...

Fekk nyss i at du hadde en side om turen din Dag!helvete mann,du lever ut drømmen nå:)håper du har det bra og at alt er velstand...Norge nedsabla forøvrig Russland 32 -21 i dag....tjukk og feit og full og EM gull!

Go Don Revie:)

Anonym sa...

Hey, stilig dag. Blogg og greier. Må vera den første bloggeren fra haugen / og marko. Knall i padden detta. Skal pinadø følga med deg. God tur vidare.