tirsdag 8. januar 2008

En overveldende by med ekstrem varme

Jeg har reist mye rundt i verden, men det er første gang jeg har blitt så overveldet over å komme til en by (12,5 millioner innbyggere). Fredag var den første skikkelige dagen min i Buenos Aires og da reiste jeg ut til serviceverkstedet Dakar Motors for å se litt nærmere på hva de kunne tilby for sykkelen min og meg. Lørdagen gikk med til en rundtur i deler av byen og ikke minst et besøk på graven til verdenskjente Eva Peron (Evita).

De fleste på hotellet reiser ut på sightseeing turer, men jeg kjører mitt eget løp, siden jeg skal være på tur et halvt år fremover. Mandag var jeg på flyplassen for å hente ut sykkelen som er blitt flybåren, og det gikk nesten som smurt. Problemet var at jeg ikke hadde transport for den og dermed fikk jeg den ikke ut.I dag fikk jeg favorittdamen min i resepsjonen på hotellet til å hjelpe meg å finne transport og dermed var det ut på flyplassen igjen for å hente sykkelen. Etter noen runder innom diverse kontorer for å få et stempel og så innom det første kontoret for å få enda et stempel med en litt annen farge, kunne jeg endelig glede meg over at sykkelen var ute.

Vi stablet den i en bil og fikk kjørt den til Dakar Motors hvor den nå er trygt fremme. På internett ser det ut til å være et moderne verksted, men virkeligheten er litt annerledes. På verkstedet til Dakar Motors er det stort sett turister som skal ut på tur med større sykler, mens ellers i Buenos Aires går det veldig mye i sykler på 125 til 200 kubikk. Siden det ikke var mulig å ta batteriet med på flyet har jeg bestillt et nytt som de har sagt skal komme i morgen, men når er i morgen her i Argentina?

Etter å ha vært i Buenos Aires noen dager begynner jeg for alvor å kjenne roen komme sigende i kroppen, så nå er det egentlig bare å være tålmodig, så kommer nok batteriet og servicen på sykkelen blir unnagjort. Går det slik jeg har tenkt, så legger jeg avgårde før helgen, men som sagt, dette er Sør Amerika og jeg har fri i mange måneder!

Hører det er vinterlig og surt hjemme. Her er så varmt at også lokalbefolkningen klager over at det ligger mange varmegrader over normalen. Det var sikkert 45 grader da jeg var på flyplassen i dag.

Setter stor pris på alle tilbakemeldingene som kommer og skal forsøke å oppdatere med jevne mellomrom.

Ikke glem daytrip.no!

- Dag -

9 kommentarer:

Unknown sa...

Ka faen gølgte det med et gammelt batteri til den sykkelen?? Typisk deg, du har vel glemt tannkosten også ?? Don. Keep on.

Anonym sa...

Faen Dag. Det e nokken som har det!
Skulle gjerne hatt fri fra asylet noen måneder sjøl og blitt med deg.
Eg får nøye meg med bloggen.
Men i motsetning til "Don" så har eg lest den, og fått med meg at du ikkje fikk ha batteriet med på flyet :-)

Anonym sa...

Hey Man!
Du er en sann "Easy Rider"... Gleder meg over at sykkelen er innen rekkevidde. Bateri-problemet er en BAGATELL for deg. Du fikser det meste!
Håper alt ordner seg nå - og at du kan "hit the highway" (hvis det finnes noe slikt i Argentina. Enjoy your ride!!!
Følger med deg...

Helsing, .per arne

Anonym sa...

ag, du må komme hjem, panterommet er fult.

Anonym sa...

Ikke hør på Arne!

Panterommet er på stell. Hilsen assisterende panteromssjef.

PS. Panteautomaten stå og piper. Hva gjør jeg nå?

Anonym sa...

Halloen Milsluker

Har de gode Kebaber

Anonym sa...

Hey Man!

Nå må du se og få litt argentinsk luft i trynet, - mens du kjører sykkel. Men du har det vel mer artig når sykkelen ikke kan brukes. MEN DU kan brukes blandt argentisnke drømmer ;-)
OG - du må skrive oftere og mer! Har du tenkt tanken på å sende reiseskildringen din til VG? De (VG) er sultne på den type stoff for tiden.

Kos deg, - men få deg på sykkelen og kjør!

Enjoy,
.per arne

A K sa...

God morgen Dag.
Her er det kaldt så jeg har nettopp fyrt i peisen jeg går med stillongs og joggebukse fordi jeg snart skal ut å løpe 5 km.
l går var jeg hos frisøren for å bli blondi og etterpå på vekttrening på sats.lngen fjusking her.
Men senere i dag skal jeg faktisk drikke, kan ikke være for ordenlig, men da må jeg huske å ta syrtec ellers blir det forferdelig i morgen, grusomt.
Synes å sett deg noen ganger dagen derpå, men du tar det mer som en mann uten medikamenter.
Husker og at du synes det var mye nedfallsfrukt på bakken i Praha. Det tydet på velstand og latskap.
Hvordan er det i Argentia ? litt forskellig levestandard tenker jeg.
Ikke bare massasje med eller uten happy ending og another tequilla sunrice.
Fikk ny l-pod til jul så jeg har vært hos Aksel og spilt inn ny musikk. Kjekt å ha. Nå løper jeg, kjør forsiktig. Heidå


AK

A K sa...

God morgen Dag.
Her er det kaldt så jeg har nettopp fyrt i peisen jeg går med stillongs og joggebukse fordi jeg snart skal ut å løpe 5 km.
l går var jeg hos frisøren for å bli blondi og etterpå på vekttrening på sats.lngen fjusking her.
Men senere i dag skal jeg faktisk drikke, kan ikke være for ordenlig, men da må jeg huske å ta syrtec ellers blir det forferdelig i morgen, grusomt.
Synes å sett deg noen ganger dagen derpå, men du tar det mer som en mann uten medikamenter.
Husker og at du synes det var mye nedfallsfrukt på bakken i Praha. Det tydet på velstand og latskap.
Hvordan er det i Argentia ? litt forskellig levestandard tenker jeg.
Ikke bare massasje med eller uten happy ending og another tequilla sunrice.
Fikk ny l-pod til jul så jeg har vært hos Aksel og spilt inn ny musikk. Kjekt å ha. Nå løper jeg, kjør forsiktig. Heidå


AK