lørdag 23. februar 2008

Så var det tilbake til bylivet igjen

Etter å ha vært på landeveien i lengre tid var det torsdag tid for å sige inn til Còrdoba som er Argentinas nest største by. Jo mer jeg nærmet meg byen jo sykere var trafikken. Vanvittig varme kombinert med galehustrafikk kan gjøre en enkel nordmann rimelig kjørt, men jeg kom meg heldigvis inn i sentrum med liv og lemmer og bike i god behold. Fant meg en restaurant hvor jeg kunne spise litt og roe ned før jakten på hotell startet.

Fredagen våknet jeg tro det eller ei opp til godt gammeldags vestlandsvær. Det har ikke vært mye regn på turen som startet i Buenos Aires for to måneder siden, så det gjorde egentlig godt.

Fredagen skal jeg bruke til en runde i deler av denne vanvittig store byen. Skal blant annet en tur innom en stor BMW forhandler og kikke litt på hva de har av snop. Med 9000 kjørte kilometer på min BMW Dakar 650 uten problemer, så er det ikke til å komme fra at den tyske sliteren har imponert meg veldig.

Jeg blir her i byen til over helgen før jeg legger turen videre til fantastiske Iguazu som ligger ved grensen til Brasil og Argentina. Iguazu (betyr store vann) er med med sine nesten 300 fossefall og en dampende jungel et must når jeg er i nærheten.

Er ellers på farten aleine igjen etter at spanjolen som jeg har kjørt med i lang tid dro hjem denne uken.

Alt er bare velstand og det håper jeg det er i gamlelandet også.

- Biker Dag -

1 kommentar:

Anonym sa...

Hola Dag!

Jeg ser at du kjører alene nå... Men det var jo slik turen din startet og. Du finner snart en å kjøre med. Og så skjønner jeg at du bare MÅ en tur innom Brasil :-)
Det er kjekt å høre fra deg, - men hold deg på veien. Selv om det kanskje er lenge til, så gleder jeg meg til å seg deg igjen. Helskinnet og med et stort smil om munnen og mange gode historier.
Go Easy Dag!
.per arne