tirsdag 19. juli 2016

Mallorca, Menorca og Ibiza


Det ble mer seiling rundt øyene i løpet av sommeren 2015.


Det har vært stille her på bloggen ett års tid, men det betyr ikke at båten har lagt stille og at jeg har sittet stille.

Neida. Etter første tur rundt Mallorca i juli i fjor, ble det nok en tur, denne gangen til Ibiza, Menorca og Mallorca, og da med matrosene Tore og Troels ombord.

Og det ble selvsagt nok en knall tur i strålende sommervær, med god mat og drikke.

Etter å ha tatt rundene rundt øyene, må jeg si at det er Mallorca som er favoritten. Øyen har så mye mer å by på enn det man ser i reisekatalogene. Så nest gang du drar på chartertur til Mallorca, kom deg ut av solstolen noen dager og utforsk øyen litt.

Etter Mallorca tok jeg båten tilbake til fastlandet. Den ble tatt på land i St Carlos De La Rapita, som ligger mellom Barcelona og Valencia i Spania.

Seinhøsten og vinteren ble brukt til turer i fjellet, både på hytten i Bolstad-fjellene og på hytten til en kompis på Geilo. Det ble og en to måneders tur til Thailand og Filippinene.

Meningen var at jeg skulle dra ned til båten igjen i april, men så ble det i stedet jobbing på huset. Skiftet alle vinduer og kledning i mai/ juni.

Sammen med Tore var jeg en tur nede til båten i slutten av juni. Da gjorde vi en del vedlikehold som å skifte gjennomføringer, vaske, polere og bunnsmøre. Det ble bare en uke da, før vi senere dro ned igjen.

Ingen kommentarer: