onsdag 6. mai 2015

Fra St Carlos De La Rapita til Bahia De Pollenca Mallorca


Mandag 13. april var Easy One endelig på sjøen igjen, etter å ha ligget på land i Spania i hele vinter.

Nysmurt og etter diverse småreparasjoner, var Easy One klar for nye eventyr.

Torsdag 16. april klokken 12.30 satte jeg og Arne Hansen kursen mot Mallorca. Været var fint, sol, 18 grader og fin vind på mellom 3-6 ms nø, Etter 22 timer var vi over etter en flott seilas, hvor vi bare gikk med motor et par timer før midnatt. En nydelig seilas med en fantastisk stjernehimmel på natten.

Siden ar jeg ligget på svai her i Pollenca, som er et flott sted med fantastiske fjell rundt.

Det er en god del turister her, spesielt sykkelturister. Det er nemlig fantastiske forhold for sykling på flotte veier og i behagelig temperatur (18-23 grader). Det har vært forholdsvis kjølig på kveldene så tidlig her på Mallorca, men nå stiger temperaturen både på dagtid og på kvelden, og snart kommer nok den store varmen.

Har hatt Arne med meg halvannen uke, først i Spania, og så her på Mallorca. Nå er jeg alene ombord, men jeg har truffet en nordmann som er bosatt her nede, så jeg har hengt litt med han, i tillegg til å ha flotte sykkelturer både til Alcudia og i retning Palma som ligger 6 mil unna.

Lånte festet til en islending her i bayen tidligere, men har lagt ved kai noen dager nå, men nå har jeg fått en ny plass for å ligge på svai, så da blir det å få båten ut igjen.

Blir her noen dager til, før ferden går videre mot Palma. Mallorca er full av full av småbukter så det er mye å utforske her. Regner med å legge meg en natt eller to på svai på ferden mot Palma.

Om to uker får jeg mannskap igjen. Da kommer Tore og blir med i et par uker. Planen er å seile litt rundt her på øyen, men etterhvert må jeg og over til Menorca og Ibiza. Når det blir får tiden vise.

Har det herlig i sol og varme, og gleder meg til å få Tore ombord.

Seilerhilsen fra Dag Øvstedal








Ingen kommentarer: