tirsdag 13. mai 2014

Livet er en reise!


Tore er kommet ombord og til uken legger vi turen nedover mot Biscaya. SE FLERE BILDER!

I to uker har jeg vært på plass i båten i Cherbourg i Frankrike. Den første uken var Andreas med å hjelpe meg med diverse vedlikehold. Han har tatt service på motoren, vi har byttet en lanterne i masten og fått på plass en ny vannpumpe, men også en del annet vedlikehold.

Forrige helg brukte vi i vakre Paris, før Andreas dro hjemover om mandagen. Den andre uken har jeg vasket og polert båten, men og hatt noen fine sykkelturer i området her.

Nytt mannskap på plass

Mandag ettermiddag kom Tore ombord, og det var veldig kjekt å få han på plass igjen. Tok sykkelen til jernbanestasjonen for å hente han og stemningen var veldig god da han kom med toget fra Paris.

Se video fra sist Tore var med (Fra Århus og gjennom Kiel-kanalen)

I båten åpnet vi en flaske Brimi som han hadde med, så dermed er den første ankerdrammen tatt i godt selskap. Glad for at han kan være med i noen uker.

Drar videre sørover
Det har vært mye vind, noe regn og forholdsvis kjølig her i det siste, men nå skal det snu, så vi regner med å legge ut i bra forhold onsdag eller torsdag.

Det er ca 200 nautiske mil ned til Brest, som vi har som et mål. Vi tenker å gå ut i Atlanterhavet, altså på utsiden av Guernsey og Jersey.

Men skulle det være flotte forhold, er det mulig at vi går rett videre til La Rochelle (ca 200 nm fra Brest).

Nå er det å fylle opp båten med både drivstoff, vann og godt med mat, slik at vi er rustet til å være ute på havet for en lengre periode.

Mitt første friår er jeg ferdig med 1. august, men jeg kommer nok til å være på tur også videre utover høsten, så får vi se hvor lenge det varer og hvor langt jeg kommer.

Gleder meg stort til å legge ut igjen og er veldig glad for å ha fått Tore Svendal ombord igjen.

Livet er en reise!

Seilerhilsen fra Dag Øvstedal og Tore Svendal.

Under ser du video fra da Tore var med fra Århus og gjennom Kiel-kanalen


 "Sykkelbudet" Dag, hentet bagasjen til Tore på jernbanestasjonen.
 Skål kompis!
 Det er bare en Diva! Et smykke som nå skal ta Dag og Tore videre sørover.
Havnen hvor Easy One har lagt i vinter.







Ingen kommentarer: