søndag 27. april 2014

Ut å seile igjen!

Etter motorsykkeltur i Spania og Marokko og noen uker i Norge, er det på tide å kaste loss fra Frankrike igjen.

Sist jeg var innom, var jeg på vei til Bilbao for å hente motorsykkelen. Turen gikk nok en gang gjennom Spania, i flott landskap og med fine temperaturer.

Kjørte til Gibraltar og tok fergen over til Marokko. Etter 50 mils kjøring kom jeg frem til Marrakesh. Der booket jeg inn på hotell og like etter kom resten av familien.

Vi feiret 50 års dagen til min søster og mannen Abder (marokkaner) i en begivenhetsrik uke. Det ble besøk i palasser, tur i fjellene, overnatting i ørkenen riding på kameler og fest. Marokko var rett og slett fantastisk og med utrolig gjestfrie mennesker.

Da uken var over og familien dro hjemover, valgte jeg å bli noen dager til. Kjørte opp i fjellene for å kikke litt mer. Været var ikke det beste, men kjøreforholdene var veldig bra.

Turen gikk så tilbake til Spania. Hadde noen dager i Malaga. Det ble både turer langs de flotte strendene i nydelig vær (25 grader) og testing av nattelivet, før turen gikk oppover mot Bilbao for å parkere motorsykkelen igjen.

Nå har jeg hatt noen uker hjemme i gamlelandet. Tiden har gått med til å møte venner og familie, men har også hatt noen turer opp på hytten i Vossefjellene, sammen med broderen, for å isolere og panele i gangen, hvor frosten herjet sist vinter.

Ut å seile igjen
Denne uken går turen tilbake til Frankrike og Cherbourg, hvor båten ligger. Andreas blir med ned den første uken, for å ta service på motoren og hjelpe meg med litt andre ting.

Har vært en del tenking i det siste, på hvilken vei jeg skulle vende baugen, men nå er det bestemt at turen går videre mot Middelhavet.

12. mai kommer Tore Svendal ned, han blir med å seile nedover et stykke. Blir det gode meldinger over en periode, går vi over Biscaya, men blir det mer ruskete, legger vi turen nedover langs kysten.

Går alt som jeg har planer om, har jeg fri til nyttår. Planen er å seile innover i Middelhavet. Tenker å seile til Tyrkia, men vi få se etterhvert hvor langt jeg kommer.

Nå gleder jeg bare til å komme i gang igjen.

Fortsettelse følger her på Daytrip.

Seilerhilsen fra Dag Øvstedal.










Ingen kommentarer: