søndag 16. mars 2014

På tur igjen!

Etter noen måneder i Thailand og i gamlelandet, står nå Frankrike, Spania og Marokko for tur.


Nesten to magiske måneder ble det i Thailand i strålende sol og behagelig temperatur. Februar har blitt brukt til å henge med familie og venner hjemme i Norge. Ble også en ukes vinterferie på Geilo, men det ble med en liten skitur, på bakglatte ski.

Denne uken dro jeg igjen ned til Normandie i Frankrike, hvor båten min ligger. Etter en fin reise fra Flesland til Paris, og tog til Cherbourg, var det godt å se seilbåten igjen. Den har lagt på sjøen i vinter, med avfukteren på, så den var tørr og fin inni.

Gikk ikke lange tide før naboen dukket opp. Mr. John (77) fra England, har overvintret i havnen. Han inviterte inn på god vin, og kunne fortelle om en veldig våt og ruskete vinter her nede.

Like før jeg kom ned, hadde det blåst noe vanvittig, men Mr. John tok ansvar. Han fortøyde båten min enda bedre, så Easy One sto han av.

Uken her nede har vært rolig. Har byttet en pumpe på båten, gått noen turer og hatt en par pub-runder. Været var strålende da jeg kom ned, men siden har det vært tykk tåke.

I dag (søndag) går turen til Paris. Flyr derifra til Bilbao, hvor motorsykkelen min står, hos en kompis jeg kjørte med i Argentina i 2008.

Regner med å sette meg på biken mandag eller tirsdag. Turen går gjennom Spania og ned til Gibraltar (ca 110 mil). Etter en halvtimes fergetur, kjører jeg inn i Marokko til Marrakesh (ca 50 mil). Der skal jeg møte brødre og søstre med familier og min mor. Skal feire min ene søster og mannen hennes sin 50 årsdag, med diverse spennende opplevelser, i løpet av en uke.

Regner med å komme med en liten rapport og litt bilder underveis, så det er bare å følge med meg her på Daytrip.

Motorsykkelhilsen fra Dag Øvstedal!

 Mr. John sin båt er fra 70-tallet, men gjør nytten.
 Flott havn i Cherbourg i Normandie, hvor jeg har båten min.
Mr. John gir gass på gitaren.

Ingen kommentarer: