torsdag 17. oktober 2013

Fine dager i Bilbao!

Etter en ukes tid i Bilbao, er jeg nå på vei nedover i sør-Spania. SE FLERE BILDER

Det ble ingenting av turen til Magny-cour for å se på superbike. I stedet dro jeg tirsdag 8. oktober nedover mot Bilbao i Spania.

Brukte to dager på turen til Bilbao. Det var flott nedover langs kysten i Frankrike, men landskapet ble annerledes og det var ikke like spennende som i Normandie. Passerte også en del fine vindistrikt på turen.

Ankom Bilbao om torsdagen, og der har jeg hatt fine dager. Godt vær med over 20 grader er ikke å forakte. Juantos som jeg kjørte motorsykkel med i Argentina i 2008, har tatt godt vare på meg.

Lørdag var jeg i 50 års dag hos en kompis av Juantos. Nærmere 25 gjester sørget for at stemningen ble veldig god, noe jeg kjente veldig godt om søndagen.

Har også fått muligheten til å se meg litt rundt i området Castro, hvor Juantos bor. Her er det fremdels badeaktivitet på de flotte strendene.

Juantos har lagt opp en må se plan for kjøreturen min videre sørover i Spania. Han har plukket ut en rute som går litt utenom motorveien, og som gir meg muligheten til å få sett litt av det gamle Spania.

Tirsdag la jeg avgårde på turen sørover i Spania. Meningen er å være på farten en god uke, for så å kjøre opp igjen til Juantos. Meningen er å sette motorsykkelen i garasjen hans. Skal nemlig til Marokko tidlig i mars. Da er planen å hente motorsykkelen og så kjøre til Marokko, hvor familien skal feire 50 års dagen til min søster og mannen hennes.

Blir nok en tur hjem til Norge om noen uker, så får vi se hva jeg finner på videre. Blir kanskje en tur til Thailand nærmere jul, og så har jeg tanker om en skiferie ut på nyåret en gang.

Motorsykkelhilsen fra Dag Øvstedal.

 Mange flotte vinslott i Frankrike.
 Flott langs kysten av Spania.
 Flotte strender.
 Castro.
Feiring av 50 års dag i Castro.






Ingen kommentarer: