mandag 5. mai 2008

Snart på vei mot gamlelandet!

Tiden går fort i godt selskap og i mellomtiden er vi kommet til mai måned. Lørdag var det akkurat fire måneder siden jeg sto trøtt og god ute på Flesland før avreise og lurte på hva jeg hadde kastet meg uti.

Når jeg nå tar en kjapp oppsummering, så er det bare å konstatere at det jeg gjorde har vært riktig. Det begynte med Buenos Aires før jeg kjørte ned til Argentinas sørligste punkt. Opp igjen ble det en miks av Argentina og Chile og ikke minst de spektakulære Andesfjellene, før jeg etter et fantastisk besøk i fossefallene ved Iguazo kjørte videre inn i Brasil. En herlig kjøretur oppover i dette landet har gitt meg mange fine øyeblikk både på veien og på flere stoppesteder. En uke på paradis-øyen Morro de Sau Paulo (bildet under) var bare et av høydepuktene.

Nå er jeg altså kommet til Natal hvor jeg blant annet ville treffe en danske som jeg kjenner godt fra tidligere tur. Dansken var selvfølgelig på farten da jeg kom frem for litt over to uker siden, men jeg valgte å vente til han kom tilbake til Natal sist lørdag og angrer ikke på det. Lørdagskvelden ble det en trivelig fest sammen med dansken og gode venner av han. Søndagen ble kanskje ikke like trivelig, men jeg rørte litt på meg ut på dagen.

Etter dette har det gått enda en uke i Natal og før helgen fikk jeg meg en smell når influensaen tok styringen og jeg ble liggende på halv åtte noen dager. I dag er jeg såpass at jeg har klart å få gjort litt. Har blitt kjent med folk som nå prøver å hjelpe meg med papirer slik at jeg kan få plassert biken her i landet frem til høsten. Får jeg dette til, så er det mulig at jeg reiser over igjen i september og kjører noen måneder til. Det er mye som tyder på at jeg sitter på et fly i retning gamlelandet før det blir nasjonaldag hjemme hvis dette ordner seg. Skulle dette gå skeis, så har jeg tenkt litt på å ta biken med fly over til Madrid i Spania og så kjøre derfra og hjem til Norge.

Bortsett fra influensaen som fremdeles sitter litt i, har jeg det fremdeles fint og skjønner hvor heldig jeg er som kan gjøre dette.

Fantastisk med alle tilbakemeldinger som er kommet på både nettsiden her og på tekstmeldinger. Det har vært godt å vite at noen der hjemme har fulgt meg og samtidig kanskje har kunnet leve ut litt av drømmen gjennom min tur.

- biker Dag -

Ingen kommentarer: