mandag 19. mai 2008

Madrid here I come!

Vel overstått nasjonaldagsfeiring der hjemme! Her i Natal feiret vi nordmenn nasjonaldagen på den norske baren rundt langbordet med god mat og drikke og en fin stemning. Kan si det slik at 18. mai ble helt lik den mange av dere der hjemme i Norge opplevde. :-)

Tanken var å bli noen dager i Natal, men nå har det blitt over en måned. Tiden har vært innholdsrik nok med mye kav for å prøve å få ordnet det slik at jeg kunne sette biken igjen i landet for så å reise bort igjen til høsten. Men slik ville altså ikke de ansvarlige i landet at det skulle bli.

Etter at det ble klart at jeg ikke fikk lov å sette sykkelen i landet, så begynte kavet med å få ordnet med papirer og forsendelse ut av landet. Det er ikke bare bare i Sør Amerika på disse områdene, men med god hjelp fra folk rundt meg, har det heldigvis ordnet seg.

Det har selvfølgelig også vært gode dager i Natal med sosialt samvær med folk jeg har blitt kjent med, men nå kjenner jeg at det er nok turistliv og kjøresuget er kommet for fullt. Skulle ønske jeg bare kunne sette meg på biken og blåse avgårde, men 22. mai er tiden ute for oppholdet mitt i Brasil, så da blir det en litt annerledes løsning på det hele.

Reiser til Europa og nærmere bestemt Madrid i morgen og ser frem til å kunne få kjøre litt bike igjen i Spania. Før helgen fikk jeg gjort sykkelen klar for flytur på et verksted. Tømming av oljetank og bensintank og av med batteriet er ting som må gjøres før biken får være med på noen flytur.

Har flere tanker om hva jeg gjør når jeg kommer til Spania. Kanskje kjører jeg gjennom Europa og opp til Norge, men samtidig vurderer jeg å ha sykkelen stående i Spania frem til høsten og så ta kjøreturen opp gjennom en del land før jeg kjører til Norge. Reiser kanskje en tur til Bilbao for å hilse på spanjolen som jeg kjørte med en måned i Argentina og Chile og så har jeg planer om å hilse på en osing som nå ligger og slanger seg på den "norske solkysten" i Spania.

Se ikke bort fra at jeg dukker opp i bygden i nærmeste fremtid, men samtidig så vet man aldri hvor haren hopper rundt i Europa. :-)

- biker Dag -

1 kommentar:

Anonym sa...

hei dag vi snakkes på wembley det vil bli en perfekt finale for turen din og LEEDS UTD