tirsdag 28. mai 2013

Forbereder langtur med Easy One

Det har vært stille her på Daytrip en stund, men nå er ny reise på gang, og da er det meningen å dele litt av opplevelsene før og under turen med dere. SE FLERE BILDER!


Det har dreid seg mest om motorsykkelturer her på siden, men jeg (Dag Øvstedal) er også en seilbåtentusiast. Jeg er den heldige eier av Easy One, en Diva 36 E som jeg kjøpte ny i 2005.

Tidligere har jeg vært på tur til Danmark, Sverige og Lofoten med båten, men nå skal jeg endelig ut på langtur. I fjor høst bestemte jeg meg for å legge ut på en litt lengre tur. Planen er å legge ut fra Os i begynnelsen av juli, og målet er å komme et langt stykke inn i Middelhavet (Tyrkia) i løpet av det neste året, men selvsagt uten å ha noen form for hastverk.

De siste ukene har det vært hektisk aktivitet i båten. Mye elektronisk utstyr som skal på plass. AIS, og vindgenerator skal monteres og diverse annet vedlikehold og forsterkningarbeid pågår.

Med på å hjelpe meg er broderen Vidar Øvstedal som er en kløpper på det elektroniske, og Andreas Drageset som er mekaniker og altmuligmann. Han blir også med på turen nedover til Middelhavet. Har også hatt med meg Rolf Moberg en del. Han har lakket opp igjen både dørker og en del annet inne i båten, så den skal iallefall skinne.

Fremover skal jeg forsøke å komme med noen oppdateringer på litt av det som skjer, og selvsagt skal jeg komme med rapporter underveis på turen.

Kjekt hvis du vil følge med oss i forberedelsesfasen og på turen! :)
 Et smykke av en båt som skal ta meg nedover i Europa.
 Vidar i arbeid med å koble AES til kartplotteren.
 Salongen er "bombet" for tiden, men det skal bli veldig bra når alt er klart.
 Her holder jeg på med litt forsterkninger på overbygget.
 Andreas er slank nok til å komme seg ned i akterenden for gjøre diverse koblingsarbeid.

1 kommentar:

.per arne sa...

Hei!
Denne web siden må "vaskes". For her er det litt mye kaos, før seilturen. Gleder meg til å følge med videre.
.per arne