lørdag 5. april 2008

På vei mot Natal

Det ble både påske og litt til før jeg klarte å komme meg fra Rio de Janeiro, men så har jeg til gjengjeld fått meg noen gode uker sammen med nordmenn som var på ferie i byen. Ikke fullt så godt å få en smell som ga både feber og dårlig mage, men det gikk heldigvis over ganske fort. Det beste og viktigste med oppholdet i Rio var selvsagt at jeg fikk orden på et forlenget opphold i Brasil (til 22.mai), slik at jeg slipper å stresse meg gjennom dette fantastiske landet.

Nå har jeg vært på farten siden tirsdag morgen og har plukket mil oppover langs kysten med biken igjen. Onsdag kveld ble det mat og overnatting i Vitòria før jeg la turen videre oppover. Kjøreforholden er glimrende og naturen er praktfull, men det er mye trafikk på veien. Det kan virke som at veldig mye av transporten i landet går på denne veien, for det er veldig mye trailere. Det har også vært vanvittig varmt å kjøre de siste dagene, men jeg skal vel egentlig ikke klage for det er vel vinter i gamlelandet ennå.

Regner med å være i Salvador i løpet av dagen og blir nok der noen dager før jeg drar videre oppover. Planen min er å stoppe opp litt i Natal og besøke en danske som jeg ble kjent med for noen år siden da jeg var der. Det kan nok fort gå noen dager før jeg kommer meg videre, men så er jeg jo på tur og kan velge selv når og hvor jeg drar videre.

Jeg har nevnt Belem og Amazonas noen ganger, men nå begynner jeg å bli litt usikker på om det er lurt å legge inn der på grunn av de store nedbørsmengdene som kan gjøre det problematisk.

Om jeg drar inn i Amazonas eller finner på noe annet, får du vite hvis du forstetter å besøke meg på min blogg fremover.

Alt er ellers bare velstand og det håper jeg det er i gamlelandet også.

- biker Dag -

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen Dag!

Du nevnte for en tid tilbake at du ville til Columbia.
Min anbefaling er å droppe det!!! :-(
FARC geriljaen er aktive for tiden, så du kan risikere å bli sittende inne i skauen der en i lang tid. Spar deg for bryet... ;-) "Norge" er ikke spesielt opptatt av å løse problemet. (Kanskje fordi det ikke er noen "fanger" hos FARC geriljaen...

Kjipt - men det er bedre du tar vare på deg selv...

Jeg har jo VIRKELIG lyst å se ditt brede smil og høre alle historier, fremfor en tragisk
nyhet på alle TV stasjoner. :-(

Kos deg fortsatt!!! :-)

Go easy Dag,
.per arne

Anonym sa...

Hei Dag !!

Takk for sist i Rio, hyggelig !!
Ønsker deg en god tur videre på din ferd nordover i landet.
Råder deg til å ta noen dager i Pipa. Rimlig å bo pluss flotte strender. Fin atmosfære!! Treffer nok på fastboende nordmenn der, slik du får snakket litt norsk igjen også.

Når det gjelder Columbia har jeg ingen råd å gi annet enn hva jeg har hørt av mitt mannnskap ombord som har vært der : Ett fantastisk land !!
Risiko vurderingene tar du selv ;-)


Ride slow !!!
Mvh Kjell